Populära inlägg

tisdag 16 februari 2016

ISLAMISERINGEN AV KYRKORNA i Uddevalla

I" många år sökte jag på egen hand stötta hemlösa, mest missbrukare med neurologiska eller psykiska problem. De sköraste kunde inte bo bland de mer vuxna, farliga missbrukarna.

De som verkligen ville sluta med missbruket behövde också någon särskild plats att bo på mer än "Missbruksgatan". Jag kallar den så för att det är på en enda gata de flesta i Uddevalla hänvisas till att bo, även de som arbetar på att vara nyktra, med t ex kyrkans hjälp, men frestelserna blir för stora eftersom det är just här knark o annat flödar över.

Mina vänner dog en efter en, även om de kunde bo en tid hos mig, men inte för evigt. Jag bad kyrkor om hjälp. Minimum: ett natthärbärge så att de hemlösa slapp frysa ihjäl. Men beskedet var: "Vi har inte råd!" Pengar till behandlingshem då? "Vi har inte råd!". I 20 år samma besked och jag gav upp. Jag kunde bara ge initial hjälp, inte livstidslång sådan. En pastor sa att även om ALLA kyrkor i Uddevalla skulle hjälpas åt så skulle man inte ha råd med ett härbärge.

Och sedan damp nyheterna ned: Dalabergskyrkan hade råd att fixa en interreligiös förskola i källaren. Man lovade att inte framhäva det kristna budskapet, skaffade flerspråkiga lärare och öppnade dörrarna för multikulturen. Kan någon tänka sig att en moské skulle göra något liknande?

Och mer skulle det bli: Ombyggnad av Bleketkyrkan till asylboende. Inte kristna syrier, utan alla, d v s även muslimer.

Den tredje kyrkan på Uddevalla Norra: Bäve kyrka skulle ev. bygga om kontorsbyggnaden till asylboenden.

http://m.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.4680566-flyktingboende-i-kyrkan

http://www.dagen.se/kyrka-i-uddevalla-byggs-om-till-flyktingboende-1.685293

http://m.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.4518319-uddevalla-kyrkas-aktier-ger-flyktingstod

https://www.svenskakyrkan.se/uddevalla/forskola

Svenska kyrkan försvagas och används allt mindre så varför inte låta muslimska asylanter ta över?
Den drivande prästen Humlén har också planer på att köpa byggnader med flera lägenheter i. Vilka som ska bo där undrar jag. Romer, ungdomar och hemlösa nämns. men inte vilken turordning som gäller.

Plötsligt finns det pengar!!! Flera av mina hemlösa vänner är döda för att de inte kunde få någon hjälp. Men när det gäller asylsökande då är det andra regler som gäller. De tycks ha ett större värde och de kan få Svenska kyrkan att frigöra kapital.

Nåväl när ombyggnad har skett så kommer ju pengarna tillbaka via kommun och Migrationsverket. Orsaken till agerande är väl av SV.kyrkan måste ha ökade intäkter därför att det är så många som säger upp sitt medlemskap.

Det tycks uppstå en röra av kyrkobesökare, muslimska ungdomar och förskolebarn - antingen i kyrkobyggnaden eller dess absoluta närhet. Att detta skulle kunna leda till problem med våld, våldtäkter och brott kan inte Kyrkan tänka sig. Just detta har inträffat på alla andra asylboenden men detta kan inte hända i kyrkans boenden. Varför?

Jag har inte gått mycket i kyrkan de senaste åren, p g a sjukdom, men nu vågar jag inte! Risken för vandalisering av mitt specialfordon och risken för överfall eller att någon sätter eld på kyrkan under gudstjänsten - den är i mina ögon inte liten. Dessa beslut gör oerhört ont, oerhört! Det är med stora steg Sv. kyrkan går mot avkristning. Men, det är ju politiska partier som styr, och de flesta vill bara en sak: Globalisering. Hur det gått med detta kan vi se i Mellanöstern. De flesta kristna kyrkor är brända eller sprängda. De flesta kristna har flytt eller dött.

Både jag och min familj är våldsdrabbad av invandrargäng. Jag vet hur det känns med hot till liv och lem. Dessutom är jag väl insatt i Islam. Det är inte givet att muslimer är snälla mot snälla kristna. Det fungerar inte så med ideologier. Konsekvenserna av besluten får vi ju se framöver men om allt våld uteblir skulle jag bli väldigt förvånad, då just våld är nästan dagligt förekommande på asylboenden.

VARFÖR VILL JAG DÅ INTE LÅTA MUSLIMERNA BO I KYRKAN?

DÄRFÖR ATT MINST 100 000 KRISTNA DÖDAS VARJE ÅR. 2011 150 000.
Om kyrkan nöjde sig med att ta in kristna så skulle jag tycka att det var en bra idé, men p g a folkmordet på kristna ser jag det i stället som ett svek - mot kopter o andra kristna söderut, de som blivit mördade av muslimer. I båtar på Medelhavet har kristna kastats ombord av muslimer. Skulle detta beteende upphöra när de satt ned sin fot på svensk mark?

BILD:



En kristen kyrka blev delvis nedbränd (mordbrand). Den låg inklämd mellan en moské och Islamska föreningen. Det finns fler kyrkor som råkat ut för brand, men visst, hoppas Blekets kyrka har immunitet.

Om de svenska hemlösa i praktiken inte får någon plats, om kyrkan överlåter det hela till Migrationsverket då ser jag det också som ett svek - mot hemlösa svenskar. Det stora sveket är mot alla de hemlösa som redan dött under alla de år då inga pengar fanns att hjälpa åtminstone dem som sökte Kristus och drogfrihet! Ni svek dem!!!

Uppdatering: Den kontorsbyggnad som finns vid Bäve kyrka kan ej göras brandsäker, så den kommer ej att godkännas som asylboende. I kyrkan finns interreligiös förskola och jag är glad för att barnen där kan få känns sig lite tryggare nu då.

Angående Bleket så finns där också en förskola i lokalerna. Barnen kommer i viss mån alltså att blandas med Ensamkommande. Där tar man en rejäl chansning angående våldtäktsrisken! Reguljära gudstjänster kommer inte att hållas för allmänheten. Bra. Många hade nog inte vågat komma ändå. Något dop eller bröllop kanske kan gå bra.

Angående hemlösa har lokal redan införskaffats för detta. Sedan återstå att se i slaget mellan svenskar och romer vilka som vinner. I andra kommuner har romerna skrämt (slagit) svenskarna, d v s missbrukare, som inte orkat försvara sig.

Det finns förslag på en parkeringsplats med minst en husvagn på åt romerna. Det tycker jag är okey eftersom jag är för det som är lagligt. Att romerna slår sig ned på privat mark är jag starkt emot. Problemet med denna idé är bara den att det finns folk som kan tänka sig välta eller bränna ned husvagnen.

Jag tillhör alltså inte dem som tror på våld, utan på förhandlingar. Om kyrkan äger en P-plats så får de ju låta vem de vill disponera den!

Men om det inte blir något boende för romerna så kommer de väl att gå till härbärget? Är det till för båda grupperna så vet jag att romerna vinner. Det gör de alltid. Ska jag fortsätta vänta på att kyrkan gör något för sina hemlösa, de som gå till kyrkliga aktiviteter?
En orsak till att blandning kan vara dåligt är att det vimlar av löss i Rumänien, som vissa får med sig hit. Jag tror inte att svenska hemlösa vill ha ännu ett problem att tackla. Detta är inte förtal av romerna. Detta är fakta, välkända av dem som bott nära romer i Rumänien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar här: